چکیده :
ترجمه ماشینی :
زیبایی شناسی متافیزیکی در ادبیات زیبایی شناسی معاصر دوباره ظهور کرده است.
نام آن فلسفه هنر است و آرتور سی.
دانتو، که آشکارا رویکرد هستیشناختی به هنر را اعلام میکند، آشکارترین طرفدار آن است.
نلسون گودمن نیز در این اردو حضور دارد به این معنا که دیدگاه های کلی او در فلسفه هنر با پاسخ او به این پرسش که چیست تعیین می شود.
فصل اول اصطلاح «زیباییشناسی متافیزیکی» را با در نظر گرفتن چهار زیباییشناس اوایل قرن بیستم، بندتو کروچه، هنری برگسون، جان دیویی و آر.
جی.
کالینگوود تعریف میکند.
این زیباییشناسان بهعنوان زیباییشناسان متافیزیکی طبقهبندی میشوند، زیرا در سنت کلاسیکی مینویسند که رابطهای بین زیباییشناسی و متافیزیک را فرض میکند.
این فصل همچنین نقدهای اوایل قرن بیستم از «زیبایی شناسی متافیزیکی» را در نظر می گیرد و پیشنهاد می کند که با پیشرفت قرن بیستم، جریان اصلی تفکر زیبایی شناسی به طور کلی از متافیزیک دور می شود.
بنابراین، در اواسط قرن، زیبایی شناسی مستقل از متافیزیک تلقی می شود.
فصل دوم آرتور سی.
دانتو را به عنوان زیباییشناس متافیزیکی معرفی میکند.
این مقاله مقالات اولیه دانتو، "دنیای هنر"، "تأملاتی بر نظریه زبان راندال" و "آثار هنری و چیزهای واقعی" را با توجه به شخصیت متافیزیکی آنها در نظر می گیرد.
فصل سوم به تجزیه و تحلیل اساسی ترین اثر دانتو در زیبایی شناسی، «تغییر مکان رایج» (1981) می پردازد.
این تحلیل نشان میدهد که دیدگاههای متافیزیکی دانتو بر تعریف او از هنر، نظریه تقلید او و مفهوم او از ساختار یک اثر هنری تأثیر میگذارد.
فصل چهارم به بررسی زبان های هنر نلسون گودمن با توجه به ویژگی متافیزیکی آن می پردازد.
نتیجهگیریهای گودمن در فلسفه هنر، مانند دانتو، با تعهدات هستیشناختی تعیین میشوند، در این مورد اقتصاد هستیشناختی یک نومینالیست.
بنابراین گودمن نمونه دیگری از فیلسوفی است که در زیباییشناسی تحلیلی معاصر کار میکند که زیباییشناسی آن بر مبانی هستیشناختی و نه کاملاً تجربی مبتنی است.
فصل پایانی ماهیت زیباییشناسی متافیزیکی معاصر را با پسزمینه زیباییشناسی متافیزیکی در شکل سنتی آن، زیباییشناسان کلاسیک و زیباییشناسان اوایل قرن بیستم، صورتبندی میکند.
metaphysical aesthetics has re-emerged in contemporary aesthetic literature.
it goes by the name of the philosophy of art, and arthur c.
danto, who openly proclaims an ontological approach to art, is its most obvious proponent.
nelson goodman is also in this camp in the sense that his general views in the philosophy of art are determined by his answer to the question of what there is.
the first chapter defines the term "metaphysical aesthetics" by considering four early twentieth century aestheticians, benedetto croce, henri bergson, john dewey, and r.
g.
collingwood.
these aestheticians are classified as metaphysical aestheticians because they write within a classical tradition that assumes a relationship between aesthetics and metaphysics.
this chapter also considers early twentieth century criticisms of "metaphysical aesthetics," and suggests that as the twentieth century develops, the mainstream of aesthetic thought moves away from metaphysics altogether; thus, during the middle of the century, aesthetics is taken to be independent of metaphysics.
the second chapter introduces arthur c.
danto as a metaphysical aesthetician.
it considers danto's early articles, "the artworld," "reflections upon randall's theory of language," and "artworks and real things" with respect to their metaphysical character.
the third chapter analyzes danto's most substantive work in aesthetics, the transfiguration of the commonplace (1981).
this analysis demonstrates that danto's metaphysical views impinge upon his definition of art, his theory of imitation, and his concept of the structure of an artwork.
the fourth chapter examines nelson goodman's languages of art with respect to its metaphysical character.
goodman's conclusions in the philosophy of art, like danto's, are determined by ontological commitments, in this case the ontological economy of a nominalist.
goodman thus stands as a further example of a philosopher working within contemporary analytical aesthetics whose aesthetics are based on ontological rather than strictly empiricist foundations.
the final chapter formulates the nature of contemporary metaphysical aesthetics against the background of metaphysical aesthetics in its traditional form, that of the classical aestheticians and that of the early twentieth century aestheticians.
نویسنده :
Betty Conrad Adam
منبع اصلی :
https://scholarship.rice.edu/handle/1911/19044
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Philosophy of Religion, Henri Bergson, John Dewey, and R. G. Collingwood
توضیحات فیزیکی اثر :
157 صفحه .
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی